OLAC Record

Contributor (interviewer):Rob van Son
Coverage:Netherlands
Date:2002-11-01
Description:This file was generated from an IMDI 1.9 file and transformed to IMDI 3.0. The substructure of Genre is replaced by two elements named "Genre" and "SubGenre". The original content of Genre substructure was: Interactional = 'Unspecified', Discursive = 'Unspecified', Performance = 'Unspecified'. These values have been added as Keys to the Content information.
Keys Legend Fieldname Type Description Sex CHAR(1) Sex (F/M) Age INT2 Age (years) IDcode TEXT IDcode (XX) Height INT2 Height (cm) Weight INT2 Weight (kg) FL CHAR(3) First Language SL CHAR(3) Bilingual, Second Language PoB TEXT Place of Birth PS TEXT Primary school SS TEXT Secundary school TS TEXT Tertiary school PE TEXT Parental education Sm INT2 smoking, cigarets/day [0 <1 1-4 >4] => less than 0, 1, 5, 999 Al INT2 alcohol, glasses/week [0 <4 4-8 >8] => less than 0, 4, 9, 999 Md CHAR(1) medication, y/n SH CHAR(1) Speaking or Hearing problems Pr CHAR(1) presentation ST CHAR(1) Speech Training Si CHAR(1) singing lessons Ph CHAR(1) phonetics/logopedics Tl CHAR(1) telephone work Date CHAR(6) Date of recording Code TEXT Recording ID Lcd INT2 Recording level CD-R Lvcr INT2 Recording level VCR G INT2 Gauge noise/tone level settings (dB) Speech TEXT Speech types/styles HMMpos FLOAT4 Position Head Mounted Microphone (cm) HMMatt INT2 Specific attenuation Head Mounted Microphone (dB) Att INT2 Attenuation both microphones (dB) Hinst INT2 Instabillity of Head Mounted Microphone position (0: stable, 9: unstable) Remarks TEXT Remarks on recordings
F24I, 2, V , T , VariableRead Nou, dan ga ik `t maar hebben over de vakantie van vorig jaar, ligt nog `t verst in `t geheugen. Ben ik twee keer op vakantie geweest zelfs, een keer naar griekenland met `n paar vriendinnen zijn we met `t vliegtuig gegaan en heelhuids zijn we op jeetje Kreta zijn we geweest. Was `t kreta dat weet ik eigenlijk zelf niet meer.
F24I, 2, V , T , VariableRead `t Was heel klein allemaal ja, wit en blauwkleurige huisjes waren `t, allemaal op bergen. `t Was voor de rest niet zo heel groot.
F24I, 2, V , T , VariableRead Ja, we hebben nog wel meer gedaan kan `k me even niet meer herinneren.
F24I, 2, V , T , VariableRead We zijn niet helemaal naar `t topje gegaan dus niet de hooglanden in en ook niet echt de laaglanden meer daaronder zijn we geweest. En namen dat kan ik nooit onthouden dus, we zijn echt vanaf Newcastle zijn we `n stukje doorgereden en daar weer ergens overnacht op `n camping en zijn we doorgereden. En we zijn min of meer `n beetje op `tzelfde gebied gebleven de hele tijd maar de naam die,
F24I, 2, V , T , VariableRead Glasgow en edinburough zijn we geweest, ja.
F24I, 2, V , T , VariableRead Nou, dat vonden we te duur daar zijn we niet ingegaan, wel foto`s genomen. Maar `t was daar `n festival, Military Tatoo was `r en `r was `n soort Book festival en `n toneelfestival. Was allemaal tegelijk dus `t was heel druk in de stad.
F24I, 2, V , T , VariableRead Dus we hadden nog geluk dat we nog `n plaatsje op de camping hadden. Dure camping trouwens vergeleken met de rest van schotland maar dat zal daardoor wel komen midden in `t hoogseizoen. We hebben veel gezien daar gewoon rondgelopen en niet echt ja naar museums geweest maar gewoon echt rondgelopen. Nog `n vriendin opgezocht die daar in `n winkeltje werkte van haar zus, daar `n beetje rondgekeken.
F24I, 2, V , T , VariableRead Nou, ik vond `t allemaal heel mooi allemaal oude gebouwen. Heel anders als Glasgow wat `n heel groot winkelcentrum heeft, wat ook al wel leuk is om te shoppen maar...
F24I, 2, V , T , VariableRead Nee, hebben we niet gedaan nee, we zijn een of ander uitstapje een of ander kasteel. `k Weet ook niet meer waar precies maar we hebben wel `n kasteel gezien. We zijn wel `n beetje rondgetoerd met de auto maar we hebben niet echt `n rondvaart gedaan met de boot dat niet.
F24I, 2, V , T , VariableRead Ja, dat oude gedeelte is echt `n beetje allemaal ja, donker uitgeslagen gebouwen al omdat ze zo oud zijn. En je hebt natuurlijk ook `t kasteel en volgens mij had je daar ook `n soort royal bank of zo wat ook echt heel mooi eruit zag van buiten. En `t nieuwe gedeelte is vol met ja, echt winkelcentrum veel ja, gewoon betonnen gebouwen laat ik `t zo zeggen hoog, `t zijn winkels.
F24I, 2, V , T , VariableRead We zaten `n beetje aan de buitenkant van `t centrum. `t Was niet echt ver van `t centrum maar te ver om te lopen elke keer, dus we hadden fietsen gehuurd zodat we heen en weer konden fietsen naar `t centrum.
F24I, 2, V , T , VariableRead Nou vorig jaar ben ik dus op vakantie geweest met `n paar vriendinnen naar griekenland naar `t eiland kos zijn we heen gegaan met `t vliegtuig in begin augustus. We waren met z`n drieen. Toen we op `t vliegveld landden zijn we met de bus naar `t appartement gebracht. Heel mooi appartement met `n heel groot zwembad d`rbij. Wat heel fijn was aangezien `t ja `t strand was niet echt met zand bedekt maar met keien, dus `t was wel lekker als je `n zwembad had dan kon je lekker op `n ligbed liggen.
F24I, 2, V , T , VariableRead Ons appartement was gewoon op de begane grond. Was best mooi wit van binnen. Ja, twee kamers, had gewoon `n keuken, `n bedbank zat erin, en twee andere bedden en die hebben we gewoon bij elkaar geschoven dat we met drieen in de slaapkamer konden zitten. En `n perfect terrasgedeelte zodat je `s avonds en `s ochtends mooi buiten kon zitten. En voor de rest zijn we niet echt veel in `t appartement geweest, alleen om te slapen.
F24I, 2, V , T , VariableRead `t Plaatsje ja, `t was gewoon kos stad eigenlijk heel veel toeristenwinkels. Veel te veel allemaal met van die prullen die je kon kopen, dus ik heb eigenlijk ook weinig soeveniers meegenomen. En veel eettentjes waar je echt als je daar rondliep, probeerden ze je echt naar binnen te lokken van ga hier maar eten. En dan mocht je ook niet verder, Je werd bijna tegengehouden. Je mocht ook niet verder lopen. Ja, dat is toch heel anders als in schotland. Laat ik `t zo zeggen, daar staan ze niet voor de deur om je binnen te halen. Dus `n enorme concurentie, echte toeristenstad.
F24I, 2, V , T , VariableRead Ja, dus wel wat dingen gezien. We hebben ook nog `n jeepsafarie gedaan dat was wel leuk. Zag je wat van de binnenlanden. Dus te crossen in de jeep dus dat was leuk. Nou we gingen verzamelen op `n soort open terrein waar acht tot tien jeeps stonden. `t Waren voornamelijk nederlanders. We hadden `n nederlandse gids. En toen moesten we ons verdelen onder de jeeps en degenen met de rijbewijzen die mochten in de jeeps rijden. Ook verklaring ondertekent anders mocht je niet in de jeep.
F24I, 2, V , T , VariableRead En toen zijn we gewoon maar gaan rijden. We hebben alle mooie stukjes gezien. We zijn ook helemaal naar boven gegaan met de jeep zodat je `n heel mooi uitzicht had op `t eiland en op alle andere eilanden die je in de verte kon zien. En echt ja, we hebben ook `n beetje lopen crossen. Omdat je `t idee had dat je in `n woestijn zat en dat je al dat stof dat gaat zo op, zodat je op `n gegeven moment niks meer ziet. En we zijn ook eventjes wezen zwemmen.
F24I, 2, V , T , VariableRead En `t was toen precies die dag dat die, wat was `t nou zon`s of maansverduistering zou zijn, zonsverduistering ja. Dus we waren `r allemaal klaar voor maar eigenlijk zag je niet zo veel. `t Werd effetjes wat minder licht, minder felle zon, maar voor de rest hebben we eigenlijk niet zo veel gezien. Maar we lagen wel op `t strand toen `t gebeurde dus dat was op zich wel weer `n leuk moment. Geprobeerd `n foto te maken. Is niet gelukt dus `t was waarschijnlijk nog te fel. We zijn allemaal heelhuids thuisgekomen van de jeepsafari. Wel een jeep had pech maar dat was wel weer opgelost.
F24I, 2, V , T , VariableRead We hebben allemaal excursies gedaan. We zijn met `n boot ergens heen geweest. We zijn elke avond uit eten geweest voor mij niet zo goed bevallen want ik was vegetarisch dus dat schoot daar niet zo erg op. Dus ik heb echt de hele vakantie aan de salades gezeten voor de rest was er voor mij niks interessants bij.
F24I, 2, V , T , VariableRead Nou ga `k effe diep nadenken wat ik allemaal nog meer gedaan heb. We zouden gaan duiken maar dat is niet doorgegaan. We zijn ongeveer acht dagen geweest en toen ben `k weer naar Nederland gegaan. Om vervolgens anderhalve dag later samen met m`n vriend nog `n keer op vakantie te gaan maar nu naar Schotland.
F24I, 2, V , T , VariableRead Gewoon met de auto, de tent achterin, samen op de boot. In `n heerlijke ligstoel wat na vierentwintig uur of zo niet meer lekker ligt. Nou was geen vierentwintig uur twaalf of achtien uur of zo. We hadden wel `n heel lekker buffet dus dat viel weer mee.
F24I, 2, V , T , VariableRead We kwamen in schotland aan op newcastle dat is nog engeland trouwens. Zijn we doorgereden naar schotland en natuurlijk regende `t daar pijpestelen. Wat dus `n hele verandering was ten opzichte van griekenland met `n gemiddelde van achtendertig graden per dag en daar was `t dus ongeveer zestien graden met regen dus dat viel voor mij erg tegen. Gelijk regenjas aan maar volgende dag zijn we verder gereden. En toen hebben we de hele vakantie toch nog mooi weer gehad in de tent.
F24I, 2, V , T , VariableRead Zijn we gewoon rondgetoerd door schotland. We hebben van alles gezien ook vooral we hebben allemaal, wat hebben we allemaal gedaan, nou weet ik even niks meer.
F24I, 2, V , T , VariableRead We hebben ons ingeschreven voor `n excursie dat we `n soort eilandentocht gingen doen met de boot. En we werden ervoor `s ochtends opgepikt. Met `n bus werden we naar de haven gebracht en daar gingen we op `n boot en dan gingen we allemaal eilanden langs en daar kon je af en toe rondlopen. En je kon `r ook zwemmen, heerlijk helder water vol met vissen dus dat was wel leuk.
F24I, 2, V , T , VariableRead Nu hebben we gewoon `n tocht gedaan. Hebben we ook gegeten op `n boot dat was gewoon heel gezellig en we hebben ja, authentiek dorpje daar ergens bekeken met allemaal sponzen markten. Daar werd ook allemaal over verteld. We hebben allemaal mooie foto`s gemaakt en toen was `t weer over.
Plain text

DateStamp:  2017-02-14
GetRecord:  OAI-PMH request for simple DC format

Search Info

Citation: F24I; Rob van Son (interviewer); Rob van Son; Rob van Son (annotator). 2002-11-01. Rob van Son.